söndag 8 januari 2012

Djuuupa tankar!

Hej! Så här ligger det till.
Innan jag fick min systemkamera, trodde jag att alla bilder blir å bra bara av en systemkamera. Men nu har jag förstått att det inte är så. Man kan inte bara gå ut, ta en bild, och tro att den blir jättebra. Allt blir inte perfekt för vilken kamera man har. Det finns jättemycket inställningar och lägen som jag måste lära mig. Som överexponering, ISO, och hit och dit. Och det kommer att ta ett tag innan man lär sig det. Mats har hållit på med fotografering i flera år, men säger att han fortfarande inte är så bra (vilket jag tycker inte alls är sant). 
Men det kommer att ta ett tag innan jag lär mig min kamera och vad man ska ha för inställningar i alla olika miljöer och lägen. Så det kommer kanske ta ett tag innan jag lägger upp bilder och sånt. Och de jag lägger upp nu är kanske inte så bra. Det blir inte heller bättre med det här dåliga vädret!


Det var lite tankar och sånt! Ha det bra!




// Emma

2 kommentarer:

  1. Hej Emma, Ebba och Clara!!

    Jag har en fråga.
    Ni är ju så bra på att fota men fotar ni med UV- filter eller utan och vad har ni för objektiv. Kan inte ni göra ett inlägg där ni visar lite fototips och vad ni har för kamera tillbehör och UV filter och objektiv osv, osv.

    Kramar
    Tora

    SvaraRadera
  2. Heyy ! <3

    Gud va ni fotar bra !

    Kramis
    Maya

    SvaraRadera